Verzió 0.01 –2018. október
1.0. 'DANIEL TRANS KFT.': A szerződést kötő DANIEL TRANS KFT. szervezet, amely a Szolgáltatásokat nyújtja az Ügyfél részére bármely egyedi megrendelés szerint
1.1. 'Ügyfél’: ha személye nem azonos a Tulajdonossal: olyan szervezet, amelynek megrendelésére, vagy javára DANIEL TRANS KFT. szolgáltatásokat nyújt
1.2. ’Közvetlen Képviselet’: ez alatt értendő a Vám Szolgáltatások oly módú elvégzése, hogy annak során a képviselőt (DANIEL TRANS KFT.-t) semminemű vám, díj, adó, bírság, büntetés vagy kamat megfizetése nem terheli. Minden ilyennemű költség kizárólag az importőrt/exportőrt (az Ügyfelet) terheli.
1.3. 'Tulajdonos’: ha személye nem azonos az Ügyféllel, az Áru tulajdonosa, feladója és címzettje és bármely más olyan személy, akinek az Áruhoz érdeke fűződik, vagy a jövőben fűződhet, valamint az ilyen személyek nevében eljáró más személy
1.4. 'Személy': természetes személyek és bármilyen jogi személy, vagy személyek
1.5. 'Megbízó': saját nevében és saját javára eljáró természetes, vagy jogi személy
1.6. ’Fuvarozó’: A DANIEL TRANS KFT. által egyedi megrendelés (Fuvarmegbízás) alapján megbízott Személy, a tárgybeli ügyben cége nevében, annak megbízásával és meghatalmazásával jár el.
1.7. 'Feltételek': jelen Általános Szerződéses Feltételek adott időben alkalmazandó változata
1.8. ’CMR rendelet’: a „Nemzetközi Közúti Árufuvarozási Szerződésről” szóló, Genfben, az 1956. évi május hó 19. napján kelt Egyezmény kihirdetéséről 1971. évi 3. törvényerejű rendelet.
1.9. ’Ptk’: Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény
1.10. 'Árak': DANIEL TRANS KFT. által nyújtott Szolgáltatások díjazása, a Felek közötti megállapodás szerint
1.11. 'Utasítás': az Ügyfél eseti igényeit tartalmazó nyilatkozat
1.12. 'Ügynöki’ ‘Szerződés': Az alábbi meghatározások az Ügyfél részére nyújtott Szolgáltatásokra vonatkoznak: harmadik fél nevében és javára eljáró személy vagy szervezet; az Ügyfél és DANIEL TRANS KFT. közötti megállapodás a Szolgáltatásnyújtás tekintetében;
1.13. 'Nem szerződő fél': olyan személy vagy szervezet, aki a DANIEL TRANS KFT. és az Ügyfél között létrejött szerződésben félként nem szerepel, és az abban foglaltak alapján nem is keletkeznek belőle jogai, vagy kötelezettségei
1.14. 'Szolgáltatások’: DANIEL TRANS KFT. által Ügyfél részére nyújtandó szolgáltatások egészét jelenti: Ilyenek a Kiegészítő szolgáltatások, Tanácsadási-, Vám-, Logisztikai-, Fuvarozási- és Raktározási Szolgáltatások, valamint a Szolgáltatások nyújtáshoz szükségképpen kapcsolódó teendők ellátása, valamint a Szolgáltatáshoz kapcsolódó kiegészítő teendők
1.15. 'Szolgáltatás megrendelés': az Ügyfélnek nyújtandó Szolgáltatások megjelölése
1.16. 'Fuvarozási szolgáltatások': Az Áru fizikai továbbítása légi vagy vízi úton, vasúton vagy közúton, vagy ezek bármilyen kombinációjával, beleértve a fuvarozás alatti ideiglenes raktározást, pl. központi elosztó raktározás, cross docking (átrakodás), stb, ahol az átmeneti raktározás az Áru továbbításának szerves részét képezi
1.17. 'Logisztikai szolgáltatások': szállítmányozási és vámszolgáltatások DANIEL TRANS KFT. általi teljesítése jelen Feltételek mellett, amelyekben a Felek esetről esetre megállapodhatnak
1.18. ‘Raktározási szolgáltatás’: minden olyan tevékenység, így pl. kirakodás, áruátvétel, raktározás, kiszolgáltatás, leltározás, megrendelések kezelése, komissiózás, szállításra való előkészítés, berakodás, számlázás, összegyűjtés, címkézés, szortírozás, adatok ellenőrzése és az Áruhoz kapcsolódó járulékos szolgáltatások, amelyekben Ügyfél és DANIEL TRANS KFT. megállapodott, függetlenül az Áruszállításra vonatkozó megrendeléstől
1.19. 'Kiegészítő Szolgáltatások': az elsődleges szolgáltatások - mint Tanácsadás, Szállítás és Logisztika - mellett nyújtott másodlagos szolgáltatások;
1.20. 'Vámszolgáltatások': az Áruk fuvarozásával vagy kezelésével kapcsolatos bármely vámszolgáltatás nyújtása az Ügyfél részére, ilyenek többek között a vámügyintézés, vámszabad raktárban való tárolás, dokumentumok kiállítása, stb.
1.21. 'Tanácsadási szolgáltatások’: szállítmányozással vagy logisztikával kapcsolatos szolgáltatások, amelyek nem terjednek ki az Áru fizikai mozgatására vagy kezelésére. Ezen szolgáltatásokba beleértendő, de nem kizárólagosan, az ellátási láncra vonatkozó költségelemzés, a szállítmányozási vagy logisztikai rendszerek optimalizálása.
1.22. 'Áruk': olyan árucikk és/vagy konténer, amelyet DANIEL TRANS KFT. kezel az Ügyfél részére vagy megbízásából történő Szolgáltatásnyújtás során
1.23. 'Veszélyes Áruk': olyan áruk, amelyek veszélyesek, vagy veszélyesekké válhatnak; tűzveszélyes, radioaktív, vagy más károsító áruk, illetve olyan áruk, amelyek férgek vagy egyéb kártevők számára élőhelyül szolgálhatnak, vagy elősegítik azok szaporodását.
1.24. 'Szállítmánybiztosítás': a fuvarozott, vagy raktározott áruk „all risk” kockázat fedezeti biztosítása
1.25. 'Bejegyzett székhely': az a cím, ahova DANIEL TRANS KFT.-t a cégnyilvántartás bejegyezte, és amellyel a nyilvántartásban szerepelteti
1.26. 'Hatóság': szabályszerűen felállított jogi, vagy közigazgatási jogi személy, vagy szervezet, amely törvényes hatásköre és illetékessége szerint jár el valamely ország, helyhatóság, illetve kikötő vagy repülőtér területén.
2.1. Jelen Általános Szerződési Feltételeket a 2.2- 2.3 pontokban foglaltak kivételével a DANIEL TRANS KFT. által nyújtott Szolgáltatás során – függetlenül azok ingyenességétől vagy díjkötelezettségétől – kell alkalmazni.
2.2. Amennyiben DANIEL TRANS KFT. által, vagy DANIEL TRANS KFT. képviseletében kiadott valamely irat értékpapírnak minősül, vagy rajta szerepel a „bill of lading” (függetlenül attól, hogy az átruházható-e), kifejezés, amelyen DANIEL TRANS KFT. fuvarozóként szerepel és az ilyen iraton rögzített feltételek nincsenek összhangban jelen Általános Szerződési Feltételekkel, akkor az ilyen irat rendelkezései irányadóak jelen Általános Szerződési Feltételekkel szemben, de csak az ellentmondó rendelkezések vonatkozásában.
2.3. Amennyiben a DANIEL TRANS KFT. és az Ügyfél egy egyedileg megtárgyalt megállapodást ír alá, ideértve – de nem kizárólag - a Szolgáltatás során szokásosan alkalmazandó, általánosan elfogadott szállítmányozási általános szerződési feltételeket, akkor ezek a Feltételek alkalmazandók, az ily módon kötött megállapodás az eltérő részek vonatkozásában elsőbbséget élvez.
3.1. Az Ügyfél garantálja, hogy az Áruk Tulajdonosa vagy annak meghatalmazott képviselője jogosult arra, hogy saját nevében, a Tulajdonos képviseletében eljárva a Tulajdonos nevében is feltétel nélkül elfogadja jelen Általános Szerződési Feltételeket-.
3.2. Az Ügyfél és az Ügyfél képviseletében eljáró bármely más személy jogszerű, megfelelő és végrehajtható Utasításokat tartozik adni. Az Ügyfél szavatol az Árukra vonatkozó megjelölés és adatok teljességéért és valódiságáért.
3.3. Az Ügyfél szavatol azért, hogy Áruk szállításra való előkészítése megfelelő, beleértve a csomagolást, osztályozást, a rakomány lezárását, címkézést, címzést, összességében a légi, közúti és vízi szállítás előírásainak megfelel, kivéve, ha DANIEL TRANS KFT. a csomagolás és/vagy címkézés tekintetében Utasításokat fogadott el.
3.4. Az Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy DANIEL TRANS KFT. Szolgáltatásaival összefüggésben betartja a vonatkozó jogszabályokat.
4.1. Ha a Felek között eltérő megállapodás nem jött létre, DANIEL TRANS KFT. jogosult saját nevében és az Ügyfél külön értesítése nélkül szerződéseket kötni:
4.1.1. bármilyen útvonalon, eszközzel vagy személy igénybevétele útján teljesítendő Áruszállításra,
4.1.2. bármilyen jellegű áru fuvarozására; konténeres vagy konténer nélküli szállításra, illetve bármilyen árunak a hajó fedélzetére vagy fedélzete alá berakodva történő szállítására,
4.1.3. raktározásra, csomagolásra, átrakásra, be- és kirakodásra vagy az Áru kezelésére, amely teljesíthető bármely személy által és bárhol, akár szárazföldön vagy hajón, és bármilyen időkeretben,
4.1.4. konténerben történő Áruszállításra vagy raktározásra, vagy más eszközökkel történő bármilyen fuvarozásra vagy raktározásra
4.1.5. kötelezettségeinek teljesítése érdekében a DANIEL TRANS KFT. jogosult olyan módon eljárni, ahogy azt ésszerűen szükségesnek vagy együtt járónak látja.
4.2. DANIEL TRANS KFT. jogosult (további felelősség vállalása nélkül), de nem köteles eltérni az Ügyfél utasításától, ha DANIEL TRANS KFT. ésszerűen úgy ítéli meg, hogy az az Ügyfél érdekét szolgálja.
4.3. DANIEL TRANS KFT. mindenkor eleget tehet bármely Hatóság rendelkezéseinek, vagy ajánlásainak. A DANIEL TRANS KFT. hatósági rendelkezésekkel vagy ajánlásokkal kapcsolatos felelőssége, és kötelezettsége az Áruk tekintetében azok átadásával, vagy az Áruk feletti más módon való rendelkezéssel megszűnik.
4.4. Amennyiben DANIEL TRANS KFT. bármikor ésszerűen úgy véli, hogy adott Árufuvar nem vállalható, vagy teljesítés nem folytatható, vagy az valamely kiegészítő intézkedések megtétele után folytatható, vagy további költség vagy kockázat vállalása merül fel, így például, de nem kizárólagosan, ha az export szabályozás változik, DANIEL TRANS KFT. jogosult:
4.4.1. törölni a szállítást, vagy kiegészítő intézkedéseket tenni és vállalni a további ésszerű költségeket, amelyek szükségesek ahhoz, hogy a fuvar teljesíthető legyen, vagy a teljesítését folytatni lehessen; és
4.4.2. az Ügyféltől igényelni a kiegészítő intézkedések kapcsán felmerülő többlet költségeket és DANIEL TRANS KFT.-nél ezekkel kapcsolatban felmerült valamennyi többletkiadását.
4.5. Amennyiben DANIEL TRANS KFT. (illetve bármely más olyan személy, akinek a szolgáltatásait DANIEL TRANS KFT. igénybe veszi) jogosult felszólítani az Ügyfelet, vagy a Tulajdonost, hogy általa megjelölt időpontban és helyen vegye át az Árut, vagy annak részét.
4.6. A DANIEL TRANS KFT. (vagy a 4.5. pontban említett más személy) az Árut beraktározhatja az Ügyfél költségére és kockázatára, nyitott vagy fedett raktárba. DANIEL TRANS KFT. jogosult követelni a Tulajdonostól és az Ügyféltől egyetemleges felelősségük mellett az Ügyfelet jelen Feltételek szerint terhelő kötelezettségei teljesítését, vagy igényelni az Ügyfél által fizetendő azon összegeket, amelyek megfizetése felszólítás ellenére elmaradt.
4.7. A DANIEL TRANS KFT. minden Szolgáltatását a saját Etikai Kódexe alapján végzi. A DANIEL TRANS KFT. Etikai Kódexe a DANIEL TRANS KFT. értékrendszerén alapul, és a DANIEL TRANS KFT. etikus üzleti magatartásra irányuló szándékát jelzi, és minden, a DANIEL TRANS KFT. csoporthoz tartozó vállalkozásra és alkalmazottra érvényes, beleértve a vezetőket is. Az Ügyféltől is elvárt, hogy etikus és törvényes módon végezze tevékenységét. Az Ügyfél és a Tulajdonos érti és tudomásul veszi azt a tényt, hogy a DANIEL TRANS KFT. nem vonható felelősségre semmilyen, az Árut ért veszteség, kár, vagy késedelem, illetve szerződésszegés miatt, amennyiben az annak a következménye, hogy a DANIEL TRANS KFT. betartotta a saját Etikai Kódexét.
4.8. A DANIEL TRANS KFT. felelőssége nem terjed ki a következményi károkra és elmaradt haszonra, továbbá felelősségének felső határa felelősségbiztosítási fedezetének megfelelő.
4.9. A DANIEL TRANS KFT. nem felel a megbízás teljesítéséért vagy késedelmes teljesítéséért, a fuvarozási késedelemért és árukárért, az áru részleges- vagy teljes eltulajdonításáért vis majornak minősülő körülmény bekövetkezése esetén, vagy vis majornak nem minősülő, de DANIEL TRANS KFT. felelősségi körén kívül eső, a fuvarozás végrehajtása szempontjából lényeges körülmények megváltozása esetén. A felek vis majornak tekintik különösen, de nem kizárólagosan az alábbi, előre nem látható eseményeket: háború, lázadás, sztrájk, egyéb munkabeszüntetés, kormányzati intézkedések, természeti katasztrófák, olyan természeti vagy közúti események, melyek a közlekedést akadályozzák vagy nehezítik, blokádok, az áru részleges- vagy teljes eltulajdonítása, elkerülhetetlen bűncselekmények és harmadik felek elkerülhetetlen károkozásai. Amennyiben a megbízó nem adta meg az áru értékét EUR 100.000 meghaladó áruérték esetén (amely nem tekintendő a CMR Egyezmény 24. cikke szerinti értékbevallásnak), és a rakomány a fuvarozásban szokásos áruértéket jelentősen meghaladja, akkor a DANIEL TRANS KFT. felelőssége legfeljebb a szokásos áruértékhez igazodóan arányosan számítandó. Jelen pont alkalmazása szempontjából szokásos áruértéknek tekintendő az EUR 100.000 összértékű rakomány.
4.10. Amennyiben a fuvar végrehajtása során idegen hibás baleset következtében a rakomány is sérül, megbízó tudomásul veszi, hogy a DANIEL TRANS KFT. mentesül a felelősség alól, a megbízó a küldeményben bekövetkezett, illetve késedelemből eredő kárt a balesetért felelős személlyel szemben érvényesítheti.
4.11. Az megbízói igény érvényesítése érdekében a DANIEL TRANS KFT. minden információt és segítséget megad. Lásd: Magyar Általános Szállítmányozási Feltételek 12. és 14. §-át."
5.1. Az Ügyfél pontos információra vonatkozó felelősségvállalása
5.1.1. Az Ügyfél kötelezettsége, hogy az Áruk pontos leírással kerüljenek a DANIEL TRANS KFT.-hez ideértve – de nem kizárólag – annak az Ügyfél által benyújtandó jelöléseit, számadatait, mennyiségét és súlyát. Az Ügyfél kötelezettséget vállal arra, hogy megvédi, kártalanítja és mentesíti a DANIEL TRANS KFT.-t minden veszteség, kár és költség alól, ami a közölt adatok helytelenségéből, pontatlanságából ered, illetve abból következően merül fel.
6.1. Pozíció számunkat minden iratukon kérjük feltüntetni, e nélkül nyilatkozatuk nem azonosítható. Az ebből származó következmények, pl.: késedelem a Fuvarozót terhelik.
6.2. A fuvarmegbízást előzetes szóbeli és/vagy írásbeli kommunikációnkra hivatkozva adjuk meg.
6.3. A fuvarmegbízásunk visszaigazolás hiányában is érvényes.
6.4. Bármilyen eltérő tartalmú visszaigazolás esetén a szerződés nem jön létre.
6.4.1. A Fuvarozó csak akkor hivatkozhat visszaigazolása tartalmára, ha cégünk a fuvarfeladat teljesítése előtt írásban arról elfogadó nyilatkozatot adott.
6.5. Amennyiben a Fuvarozó megkezdi a fuvarfeladat teljesítését, úgy vesszük, hogy a megbízásunkban leírt feltételeket megértette és az ÁSZF-et magára nézve visszavonhatatlanul kötelezőnek fogadta el, és azok alapján teljesíti a megbízást.
6.6. Amennyiben az ÁSZF-et a Fuvarozó nem fogadja el, azt a megbízás kézhez vételétől számított egy órán belül szóban és írásban is köteles jelezni a megbízásunkban megnevezett ügyintéző felé, ennek hiányában a 6.5. pontban leírtak szerint jön létre a jogviszony.
6.7. Fuvarozói üzletfeltételek alkalmazása kizárt.
6.8. A Fuvarozó köteles a fuvarozási megbízás tartalmát üzleti titokként kezelni. A Fuvarozó kötelezettséget vállal, hogy a fuvarmegbízás végrehajtását követően 12 hónapig nem fogad el közvetlen vagy közvetett árufuvarozási megbízást a Daniel Trans Kft. közvetlen Ügyfelétől, illetve nem ad át olyan információkat harmadik személy részére, amelyek a fuvarmegbízás során jutottak tudomására. Ezen kötelezettségek megsértése esetén Daniel Trans Kft. jogosult kártérítést követelni.
6.9. A tudomásukra jutott információkat a Fuvarozó, és minden megbízottja és alkalmazottja csak a fuvarozás lebonyolítása érdekében használhatja fel, ezért a Fuvarozó korlátozás nélkül felel. A Fuvarozó, a fuvarozás során érintett cégekkel a megbízó írásos engedélye- és tudta nélkül nem vehet fel közvetlen vagy közvetett kapcsolatot, ez szerződés szegésnek és üzleti titok megsértésének minősül. Az információk megbízási jogviszonyon túli, bárminemű felhasználása kötbérfizetési kötelezettséget von maga után, amelynek összege 50.000,- EUR.
7.1. A Fuvarozó kijelenti, hogy a megbízás teljesítése érdekében végzendő tevékenységekhez minden szükséges jogosítvánnyal, engedéllyel (működési engedéllyel), biztosítással (CMR és megfelelő munkáltatói felelősségbiztosítási fedezettel, saját- és az alkalmazottainak felelősségével kapcsolatban) felhatalmazással rendelkezik, és ezek kapcsán a honos országban előírt valamennyi adót és díjat befizette, és kérésre ezeket a dokumentumokat megküldi a Daniel Trans Kft. részére.
7.2. A Fuvarozó nyilatkozik, hogy az áruk tekintetében teljes körű biztosítással rendelkezik, tekintettel a Fuvarozó 1971. évi 3 tvr. (CMR egyezmény) 29. cikkelyében foglalt felelősségére; ennek megfelelően a Fuvarozó árukárokra vonatkozó CMR-felelősség biztosításának legalább 100.000 EUR fedezeti összegre, különösen értékes küldemények esetén 200.000 EUR fedezeti összegre kell kiterjednie.
7.3. Amennyiben az áru értéke lényegesen meghaladja a Fuvarozó CMR-felelősség biztosításának összegét, úgy a különbözeti összegre a Daniel Trans Kft. jogosult külön biztosítást kötni, melynek költségeit a fuvardíjból jogosult levonni.
7.4. A Fuvarozó nyilatkozik, hogy gépjárművezetőit, valamint a fuvarmegbízási feladat ellátásában közreműködő egyéb alkalmazottjait a hatályos jogszabályoknak megfelelő munkaszerződéssel, bejelentett módon foglalkoztatja, a munkavégzéshez szükséges jogosítványokkal, engedélyekkel, képesítésekkel, egészségügyi könyvvel, hatósági élelmiszerszállítási engedéllyel és minden egyéb szükséges dokumentummal rendelkeznek, továbbá gépjárművezetőinek alkalmazása tekintetében a 2002/15/EK irányelv, 561/2006/EK rendelet és a 3821/85/EGK rendelet rendelkezésein alapuló szabályozásokat, valamint a német minimálbértörvényt betartja ("Mindestlohngesetz vom 11. August 2014 (BGBl. I S. 1348)""MiLog").
7.5. A fuvarozói felelősségbiztosítás feltételeinek változását azonnal be kell jelenteni, így azt is, ha a biztosítási limit változott vagy kimerült.
8.1. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépkocsi rendszámát a megbízás megküldését követő fél órán belül közli a Megbízóval, feltéve, hogy ez korábban még nem történt meg. A rendszámváltoztatáshoz a Megbízó írásos hozzájárulása szükséges a Fuvarozó írásos értesítése alapján, amelyben a rendszámcsere pontos indokát közölni kell.
8.2. Tilos bármely megállapodott fuvareszköz illetve vontató cseréje. Eredetitől eltérő rendszámú fuvareszköz alkalmazásánál a Fuvarozó köteles megvárni az új Rendszám EKAER rendszerbe történő regisztrálását és ennek részére történő visszaigazolását. A visszaigazolás hiányában nem végezhető közúti fuvarozási tevékenység. A fentiek megszegése esetén Fuvarozót teljes felelősség terheli, beleértve a harmadik fél számára okozott következményi károkat is.
9.1. A Fuvarozó vállalja, hogy kizárólag olyan járművet használ jelen fuvarmegbízáshoz, mely megfelel a CMR biztosítás lopás elleni biztonságra vonatkozó feltételeinek.
9.2. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépkocsinak a biztonságot szolgáló alábbi eszközökkel kell rendelkeznie, amelyet a megkezdett áruátvétel és a kiszolgáltatás befejezése közötti időszakban bekapcsolva kell tartani: mobiltelefon, GPS, fénykép készítésére és továbbítására alkalmas eszköz. Ezek hiánya a Fuvarozó súlyos gondatlanságának minősül.
9.3. A Fuvarozó a fuvarfeladatot ép és tiszta rakfelületű, az áru rögzítéséhez szükséges felszereléssel, ép vámzár zsinórral ellátott gépjárművel köteles végezni.
9.4. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépjárművezető köteles az áru átvétele és a vámkezelés során az áru csomagolását, az okmányokon szereplő és ténylegesen felrakásra került áru mennyiségét ellenőrizni, továbbá köteles az árura és az áru csomagolásának külső állapotára vonatkozó fenntartását, indokaival együtt a fuvarlevélbe bejegyezni, és azt a feladóval aláíratni.
9.5. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépjárművezető a rakodás folyamatát személyesen felügyelni, ellenőrizni, és felelős az áru teljes és közlekedés szempontjából is biztonságos berakodásért, valamint az áru megfelelő rögzítéséért az első lerakóhelyet követően is. A fuvarozás csak a rakomány biztonságos rögzítését követően kezdhető meg.
9.6. A Fuvarozó garantálja, hogy a fuvart teljesítő gépjármű vezetője a fuvar teljesítése során NEM áll alkoholos vagy egyéb tudatmódosító szer, kábítószer, doppingoló szer hatása alatt, illetve ezeket a szereket nem fogyasztja.
9.7. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépjárművezető köteles a szükséges megjegyzéseket a CMR-re felvezetni.
9.8. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a fuvart teljesítő gépjárművezető kötelezettsége a berakodott gépjármű mindenkori zárva tartása, és biztonságos, őrzött parkolóban való elhelyezése, vagy egyéb módon felügyelet alatt tartása. A pihenőidő alatt a gépjárműnek a CMR biztosítás speciális ajánlásai szerinti őrzött parkolóhelyen kell tartózkodnia.
9.9. A fuvarozás tartama alatt és minden előzetes és utólagos cselekmény során az áru épségben és határidőben történő megérkezését kell elsődleges szempontnak tekinteni.
9.10. A feladatot a lehető leggyorsabban, de a jogszabályok és a megbízás előírásai szerint kell végrehajtani.
9.11. Minden fel- és lerakóhelyi előírást, ill. az árufuvarozásra vonatkozó szabályt be kell tartani.
9.12. A fuvarozó a fuvar teljesítése során felmerülő, a fuvarmegbízás leghatékonyabb teljesítését akadályozó, hátráltató problémákról köteles azonnal értesíteni a megbízót.
9.13. A megbízó által esetlegesen előírt útiránytól, kijelölt parkolóktól eltérni tilos.
9.14. Egyesült Királyságba irányuló szállítás:
9.14.1. Egyesült Királyságba irányuló fuvarozás esetén az illegális bevándorlók elleni védelem érdekében a Brit Vámügynökség által a brit bevándorlási törvény 33. §-a alapján kiadott, járművekre vonatkozó „Gyakorlati Kézikönyv“ szabályai irányadóak. Ennek érdekében a Fuvarozó vállalja, hogy betartja az alábbiakat:
• a fuvart teljesítő gépjárművet le kell plombálni és biztonsági zárral kell ellátni, a plombák/biztonsági zárak számát a fuvarokmányban fel kell tüntetni.
• az Egyesült Királyságba irányuló fuvarfeladatok esetén minden estben követni kell az UK Border Force ajánlásait és tilos a kompátkelés előtti 120km-en belül a fuvart teljesítő gépjárművezetőnek pihenőt kivenni. A Border Force ajánlásait itt találja: https://www.gov.uk/secureyourvehicletohelpstopillegalimmigration
• EZEN ELŐÍRÁSOK MEGSZEGÉSE A CMR EGYEZMÉNY 29. CIKKÉNEK ALKALMAZÁSÁT VONJA MAGA UTÁN!
10.1. A Fuvarozó vállalja, hogy szigorúan követi a Daniel Trans Kft. utasításait.
10.2. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvar teljesítése közben köteles, proaktívan, azonnal és késlekedés nélkül értesíteni szóban és írásban a Daniel Trans Kft-t, ha bármiféle rendellenesség, vagy eltérés történik, továbbá kérésre fél órán belül írásos / e-mailes tájékoztatást adni. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvart teljesítő gépjárművezető vagy irányítója / diszpécsere a fuvar teljesítése során a következő alkalmakkor köteles a Daniel Trans Kft. felé bejelentkezni telefonon / írásban / e-mailben:
• a felrakó helyre való érkezés előtt fél órával
• felrakó helyre való megérkezéskor
• naponta reggel
• késés esetén
• a lerakóhelyre érkezést megelőző napon
• a lerakó helyre való érkezéskor
• lerakás után
10.3. A 10.2. pont szerinti bejelentkezések elmulasztása, vagy ok nélkül akadályoztatott kommunikáció esetén, továbbá a Megbízó ignorálása esetén 50 EUR/elmaradt bejelentkezés kárátalány, ill. ezen felül a ténylegesen bekövetkezett kár terhelhető a Megbízottra.
10.4. Rendellenességek különösen: árusérülés, áruban észlelt hiány, elégtelen csomagolás, palettatörés, plomba nyitva, forgalom-korlátozás, a gépjárművezető rakodáskori vagy lerakodáskori jelenlétének megtagadása, lopás, baleset, lerobbanás, gépjármű vagy a hűtő aggregátor meghibásodása, technikai és felszerelési problémák, várt vagy tényleges késések a felrakásban vagy lerakásban, hőmérséklet eltérés/ingadozás, raklapcsere elmulasztása és a specifikáció bármilyen más megsértése.
10.5. Minden felrakáskori- és kiszolgáltatáskori rendellenességet a fuvarlevélen, és ha szükséges, külön jegyzőkönyvben/okiraton kell rögzíteni. A fuvarozás tartama alatt felmerülő más rendellenesség esetén a szükséges és /vagy bizonyító okmányok beszerzéséről az első lehetőséggel kell gondoskodni. Bármely rendellenességről haladéktalanul kell telefonos, és írásbeli tájékoztatást adni a Megbízó részére.
10.6. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvarmegbízásban megjelölt felrakási- és lerakási határidőket tartja, a fuvart teljesítő gépjárművezető a mindenkori hatályos vezetési-, munka- és pihenő időket betartja és a hatályos jogszabályoknak eleget tesz.
10.7. A Fuvarozó vállalja, hogy a fuvarmegbízás teljesítéséhez a fuvart teljesítő gépjárművezető elegendő vezetési- és munkaidővel rendelkezik, a fuvar teljesítése közben sem 24 órás, sem 45 órás pihenőt nem vesz ki a Megbízó előzetes tájékoztatása után kiadott írásos beleegyezése nélkül. Amennyiben a Fuvarozó iménti kötelezettségeinek megszegése miatt késedelembe esik, és ebből megbízónak kára keletkezik, úgy a Fuvarozóval szemben a Kötbérrel kapcsolatos rendelkezések az irányadóak.
11.1. A Fuvarozó nyilatkozik, hogy hűtést, temperálást igénylő áru szállítása esetén is rendelkezik minden szükséges jogosítvánnyal, melyeket szükség esetén bemutatni, vagy megküldeni köteles. (közegészségügyi (ÁNTSZ) ATP és FRC engedély; a jármű hűtőberendezésének és a hűtődoboz szigetelésének és thermoscript műszaki dokumentációja; élelmiszerhigiéniai igazolás a járművek rakodóterének takarításáról;)
11.2. A Fuvarozó úgy nyilatkozik, hogy érvényes non-stop helyi szervizszolgáltatási szerződéssel rendelkezik a hűtő aggregátra vonatkozóan.
11.3. Hűtést igénylő áru szállítása során a Fuvarozó szavatolja, hogy betartja az élelmiszerhigiéniai előírásokat, különösen a 852/2004/EK rendelet szabályait, továbbá mélyhűtött áruk szállítása esetén az Európai Bizottságnak gyorsfagyasztott élelmiszerek hőmérsékletének a szállítóeszközökben történő ellenőrzéséről szóló 2005. január 12-i 37/2005/EK rendelet szabályait.
11.4. Gyógyszerkészítmények szállítása esetén a Fuvarozó szavatolja, hogy a GDP irányelveit betartja.
11.5. Gyógyszerszállítások további feltételeiről a felek külön állapodnak meg.
12.1. Az ADR hatálya alá tartozó veszélyes áruk szállítása esetén a Fuvarozó igazolni köteles, hogy az alkalmazottjai a szükséges oktatásban részesültek.
12.2. A kiállított fuvareszköznek meg kell felelnie az érvényes ADR előírásoknak.
12.3. A fuvart teljesítő gépjárművezetőnek rendelkeznie kell érvényes ADR vizsgával és a szükséges ADR felszereléssel.
12.4. A fuvart teljesítő gépjárművezető felelőssége megbizonyosodni arról, hogy a felrakó helyen az adott veszélyes áru szállításához szükséges összes okmányt kézhez kapta.
13.1. A Fuvarozó biztosítja, hogy EU-n kívüli szállítás esetén a gépkocsi rendelkezik TIR Carnet-tal vagy T-okmánnyal és azzal közlekedik a rendeltetési vámhivatalig.
14.1. A Fuvarozó vállalja, hogy a szállítandó árut, vagy annak egy részét a megjelölt lerakóhelytől eltérő helyen lerakni, más árut hozzárakni, átrakni, illetve a szállításra megadott járműszerelvényt szétválasztani (vontató/pót) kizárólag (kivéve gyűjtő és részrakományok esetében) a Daniel Trans Kft. előzetes, írásbeli jóváhagyásával jogosult.
14.2. Átirányítás más címzetthez csak a Megbízó írásos engedélyével lehetséges, amely esetben a következő díjakon számolnak el a felek:
• 24 to kamion 0,8 EUR/km;
• 22,5 to hűtő kamion 1 EUR/km.
• 3 to kamion 0,36 EUR/km;
• furgon 0,25 EUR/km;
14.3. Amennyiben a fuvar teljesítése közben, újabb felrakó- illetve lerakóhely kerül meghatározásra, a szerződésben rögzített átirányítási feltételeket a Fuvarozó elfogadja, ezen felüli díjköveteléssel nem él, és tudomásul veszi, hogy esetleges vita esetén a szerződésben elfogadott átirányítási feltételek az irányadóak. Ez a megállapodás kitér a fuvarmegbízásban megadott eredeti útvonal és az új megváltozott útvonal közötti különbségre, amelynek számítási alapjául előzetesen a Google Maps szolgál. A tényleges elszámolásra - amennyiben elérhető - a fuvart teljesítő gépjármű GPS helymeghatározó rendszere által rögzített értékek és a menetlevél szolgál. Az átirányítási díj kizárólag a megváltozott útvonal többletkilométerére számolható fel.
14.4. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy amennyiben a fuvar teljesítése közben, újabb felrakó- illetve lerakóhely kerül meghatározásra, úgy helyenként maximum 50 EUR összeggel növekedhet a fuvardíj összege.
14.5. Ettől eltérő megállapodás a felek között írásban létrejött megegyezéssel lehetséges.
15.1. A Fuvarozó kötelezettséget vállal arra, hogy alvállalkozót csak a Daniel Trans Kft. előzetesen írásban kiadott engedélyével vehet igénybe. A Fuvarozó a fuvarfeladata teljesítéséhez igénybe vett alvállalkozó teljesítéséért készfizető kezességet, és teljes felelősséget vállal, továbbá egyéb közreműködőért, úgy felel, mintha a teljesítést maga végezte volna el.
15.2. A Fuvarozó vállalja, hogy kizárólag előzetesen beminősített, ellenőrzött alvállalkozót, továbbá az adott fuvarfeladatra érvényes és megfelelő összegű CMR biztosítással rendelkező tehergépkocsit vesz igénybe, és minden hivatalos cégdokumentumot a Daniel Trans Kft. rendelkezésére bocsát, amelyben a fuvart teljesítő gépjárművezető adatai és telefonszáma is megtalálható.
16.1. Állásidőre vonatkozó pótdíjat a Daniel Trans Kft. kizárólag eredeti, és igazolt tartózkodási lap/igazolás ellenében tud elfogadni. Állásidő igazolása elsődlegesen a Tartózkodási Igazolás kitöltésével, ennek hiányában a CMR fuvarlevélen történik, a bejelentkezési és kijelentkezési időpontok feltüntetésével és annak aláíratásával. Amennyiben ezeknek kitöltését, vagy aláírását a rakodást végző megtagadja, akkor a fuvart teljesítő gépjármű időponttal ellátott GPS koordinátái a mérvadóak. Ezen dokumentumoknak, illetve digitális adatoknak eljuttatása a Megbízó részére a Fuvarozó feladata, a megbízás teljesítését követő 5 napon belül.
16.2. Az állásidőre vonatkozó pótdíj fizetésének feltétele a Fuvarozónak a fuvarmegbízásban megadott fel-, illetve lerakóhelyre való pontos megérkezése. Az állásidőre vonatkozó pótdíj nem számolható fel, ha a fuvareszköz a megbízásban megjelölt fel illetve lerakási időponttól eltérő időpontban érkezett a megjelölt helyre.
16.3. Állásidőre vonatkozó pótdíjmentes várakozási idő:
16.3.1. EU-n belül: 24 óra, amelybe a hatósági, ill. vámkezelési eljárások ideje nem számít bele.
16.3.2. Nem EU országokban: 48 óra, amelybe a hatósági, ill. vámkezelési eljárások ideje nem számít bele.
16.3.3. Az adott ország hivatalos munkaszüneti napjai és a hétvége (pénteken 16:00 órától hétfő 8:00-ig).
16.4. A Megbízó megrendelőjének sztornója miatt a Fuvarozót 1 napi állásidőre vonatkozó pótdíj, belföldi fuvarfeladatnál 10 óra állásidőre vonatkozó pótdíj illeti meg.
16.5. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a Megbízó a fuvarmegbízást a tervezett felrakás időpontját 12 órával megelőző időpontig fizetési, és kártérítési kötelezettség nélkül lemondhatja.
16.6. Az állásidőre vonatkozó pótdíjazás mértéke minden megkezdett nap után:
• 40 to normál ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 150 EUR;
• 7.5 to ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 70 EUR;
• 3,5 to ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 45 EUR,
• Belföldi fuvarfeladatnál 6 óra állásidő pótdíjmentes, ezen idő lejárta után 1500 Ft/óra/40 tonnás szerelvény, 1000 Ft/óra/7,5 tonnás és 3,5 gépjármű esetén.
16.7. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a megbízásban meghatározott (különösképpen FIX, BOOK-olt) lerakodási idő be nem tartása esetén, azaz késedelmes lerakodás esetén a bizonyított károkon és költségeken felül a Fuvarozó kötbérfizetési felelősséggel tartozik, amely összeget a Fuvarozó köteles a Daniel Trans Kft. részére megfizetni:
• 40 to normál ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 150 EUR;
• 7.5 to ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 100 EUR;
• 3,5 to ponyvás-, dobozos- és hűtős tehergépjármű esetén: 100 EUR.
17.1. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a fel- és lerakási időpontok be nem tartása, a kiállás elmulasztása, vagy a Kommunikáció pontban megjelölt kötelezettség megszegése esetén kötbérfelelősséggel tartozik, és a mulasztásával összefüggésben a Megbízó irányába érvényesített kötbérbüntetés a Fuvarozót terheli. Amennyiben a Daniel Trans Kft. –vel szemben az ügyfele/megbízója a Fuvarozó érdekkörében felmerült késedelem, vagy egyéb bizonyított kötelezettségszegése miatt további költségigénnyel/kötbérrel lép fel, úgy a Fuvarozó köteles minden ilyen igényt maradéktalanul kielégíteni. Ezen túl a Fuvarozó köteles megtéríteni az adott szerződésszegéséből eredő minden kárt, illetőleg Daniel Trans Kft-re hárított minden költséget.
17.2. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy amennyiben a fuvart teljesítő gépjármű a rakodásra a megbízásban közölt időpontban nem jelenik meg, vagy a rakodás napján a megbízást stornózza, vagy a megjelent gépjármű - bármilyen szempontból is - rakodásra nem alkalmas (pl. eszközök hiányoznak, stb.), a Megbízó és Ügyfele nem köteles a gépkocsi megjelenésére, vagy a hiba elhárítására várni, és a Fuvarozóval egyeztetni. Ebben az esetben a Megbízó más Fuvarozót is igénybe vehet, amelyből fakadó károk és költségek az eredetileg megbízott Fuvarozót terhelik. Ilyen esetben a Megbízót a bizonyított károkon és költségeken felül további 300,- EUR összegű kötbér illeti meg, amely összeget a Fuvarozó köteles a Daniel Trans Kft. részére megfizetni.
18.1. A Fuvarozó vállalja, ha a fuvarmegbízás máshogy nem rendelkezik, a rakodáshoz alkalmazott göngyölegeket (raklap, E2-es láda, egyéb rakodó eszközök) minden esetben a fel-, és lerakóhelyen cseréli, és ezt írásban dokumentálja mind a feladó, mind a címzett részéről.
18.2. A göngyölegcsere tényének a fel- és lerakóhelyen egyaránt egyértelműen igazolhatónak kell lennie mind a feladó, mind a címzett részéről.
18.3. A göngyölegcsere minőségéért a Fuvarozó felelős. A minőségileg nem elfogadható göngyölegeket (raklap, E2-es láda, egyéb rakodó eszközök), illetve a cserével felmerült esetleges hiányt is a fuvart teljesítő gépjárművezetőnek a fel-, és lerakóhelyen észrevételeznie kell, és annak megtörténtét írásban dokumentálni kell még a gépjármű tovább indulása előtt.
18.4. A Fuvarozó köteles a Daniel Trans Kft-t a fent említett problémáról azonnal, szóban és írásban is értesíteni még a gépjármű továbbindulása előtt. Ennek elmulasztása esetén az ezzel felmerülő esetleges károk, és költségek a Fuvarozót terhelik.
18.5. A felrakó helyen nem cserélt göngyölegeket költségmentesen 15 napon belül a felrakó helyen le kell adni. A göngyölegek visszaszállítása a Daniel Trans Kft-hez megküldött számla beérkezése előtt kell, hogy megtörténjen. Amennyiben nem a számlával érkezik, de még a 15 napos határidőn belül történik a göngyöleg visszajuttatása, úgy annak igazolását a Daniel Trans Kft. diszpécsernek kell megküldeni e-mailben a pozíció szám feltüntetésével. Visszaszállítás során a göngyöleges papírra fel kell vezetni a Daniel Trans Kft. eredeti megrendelési számát, pozíció számát illetve, a Daniel Trans Kft. nevét, majd ennek megtörténtét kell igazoltatni a felrakón.
18.6. Ha a Fuvarozó a megadott határidőre teljes körűen nem tesz eleget a Daniel Trans Kft. által fentiekben leírt intézkedéseknek, a Fuvarozó köteles EUR paletta esetén 15 €/paletta ellenértéket megfizetni a Daniel Trans Kft. részére, újabb határidő kikötése nélkül.
18.7. A palettacsere elmulasztása esetén a nem cserélt raklapokat 15 €/db áron kiszámlázzuk a Fuvarozó részére. Hiányos paletta-dokumentáció esetén a nem igazolt tételek is kiszámlázásra kerülnek a Fuvarozó részére.
19.1. A Fuvarozó vállalja, hogy a megbízásban foglaltaktól eltérő súly felrakodása esetén a Fuvarozó köteles a Daniel Trans Kft-t azonnal szóban és írásban is értesíteni még a gépjármű elindulása előtt. Ennek elmulasztása esetén a felmerülő esetleges tengely- illetve össztúlsúly miatti büntetések, költségek kizárólag a Fuvarozót terhelik, amiért a Fuvarozó teljes felelősséget vállal. Ebben az esetben a fent említet költségeket a Megbízóra tovább hárítani nem lehet. Lásd.: 21. Költségek
20.1. Megbízó tájékoztatja a Fuvarozót, hogy Magyarországon 2015.01.01-től érvényes EKAER rendszer miatt a 3,5 tonna össztömeget meghaladó járművel (útdíj fizetésre köteles járművel) történő fuvarozás esetén, az EKAER rendszerben regisztrációra kötelezett áruk fuvarozásakor főszabály szerint a küldemények kizárólag EKAER szám birtokában vehetők át, és fuvarozhatóak.
20.2. Az EKAER szám beszerzése az Ügyféltől a Megbízó feladata, azonban Fuvarozó előre köteles jelezni a Megbízó felé a teljesítő szerelvény rendszámait, és köteles jelezni előre a rendszámban bekövetkezett esetleges változásokat az új teljesítő rendszám megadásával mind a teljesítés megkezdése előtt, mind pedig a fuvarozás alatt, valamint köteles jelezni, ha a megbízástól eltérő küldeményt, vagy eltérő értékű küldeményt raknak fel a teljesítő járműre.
20.3. Amennyiben előzetes jelzési kötelezettségét Fuvarozó elmulasztja, úgy az ebből eredő valamennyi kárért és költségért maga felel, és köteles mentesíteni a Megbízót, a feladót/címzettet az emiatt harmadik személyek által érvényesített igények alól, függetlenül attól, hogy azok polgári jogi felelősségből, vagy bírságból, hatósági kötelezésből, intézkedésből erednek. A Fuvarozó maga viseli a mulasztásával kapcsolatban felmerült költségeit, kárait.
20.4. A fuvarozó köteles az EKAER regisztrációhoz kapcsolódó minden információt, különösen bármely rendszámváltozást a Daniel Trans Kft. részére haladéktalanul bejelenteni az alábbi elérhetőségekre és tartalommal:
Az info@danieltranskft.hu email címre és diszponens e-mail címére
• EKAER szám
• Jelenleg regisztrált vontató
• Új vontató (felségjelzés, rendszám)
• Új vontatmány (felségjelzés, rendszám)
• Módosítás időtartama
21.1. Rendkívüli helyzetekben felmerülő költségeket a szerződő feleknek előre kell egyeztetni. Amennyiben ez telefonon nem lehetséges a Fuvarozó gondoskodik a rendkívüli helyzetet igazoló bizonyítékok beszerzéséről, és azt az első lehetséges alkalommal megküldi a Megbízónak. Csak azok a többletköltségek érvényesíthetők, amelyekben a felek írásban megállapodtak.
22.1. A fuvardíj minden, a fuvarozás lebonyolításával szükségszerűen és célszerűen együtt járó költséget tartalmaz. /TIR Carnet, TC32, kezesség, T1, T2, CMR kitöltése/, beleértve az előírt biztosításokat is.
23.1. A devizában megadott fuvardíjakat devizában kérjük számlázni a lerakás napja szerinti MNB középárfolyamon. Amennyiben a fuvarmegbízáson forintos összeg szerepel, úgy forintban kérjük a számlát kiállítani.
23.2. Az eredeti számlájuk megérkezése előtt a fuvarhoz tartozó szállítási dokumentumokat és a számlát a pozíció számunk megjelölésével küldjék el e-mailben a következő címre: info@danieltranskft.hu
23.3. A 2007. CXXVII. törvény (ÁFA) 163.§-164.§ hatályos áfa törvény értelmében Eredeti számlájuknak legkésőbb a teljesítési tárgyhót követő hónap 15-éig, a törvényes tartalommal, pozíció számunkkal és a következő okmányokkal együtt kell székhelyünkre megérkezniük postai úton:
• az áruátvételt szabályosan igazolt 2 db eredeti, sorszámozott CMR és leigazolt szállítólevél,
• hűtést igénylő áru szállítása esetén eredeti thermoscript, thermodiagram,
• göngyölegcsere esetén a csere tényét igazoló dokumentumok (ennek hiányában a CMR-en egyértelműen bizonyíthatónak kell lennie a fel- és lerakodáskor cserélt göngyölegek számának)
• szükség esetén egyéb okmányok (tartózkodási igazolás, hűtőlap/hőmérséklet ellenőrző lap, egyéb költséget igazoló eredeti tényszámlák)
23.4. Amennyiben a számla és mellékletei a fenti határidőre nem érkeznek meg a Megbízóhoz, és emiatt a Daniel Trans Kft.-t a fentebb említett törvényhely megsértése miatt esetlegesen adóhatósági bírsággal sújtják a Fuvarozó kötelezettséget vállal annak megtérítésére.
23.5. Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a Megbízó a hozzá késedelmesen beérkezett számlák ellenértékét 10%-kal csökkentett összegben fizeti meg.
23.6. A 23.3. pontban felsorolt dokumentumok a számla érvényességi kellékei, ezek nélkül a Daniel Trans Kft. a számlát nem tudja elfogadni, és fizetést sem tud teljesíteni. A fuvarozáshoz kapott bármely dokumentum elvesztése esetén a Fuvarozót terheli minden, emiatt felmerülő költség és következmény.
23.7. A Fuvarozó a számlán köteles- a jogszabályi elemeken túl- feltüntetni az alábbiakat:
• Az ÁFA tv. előírásainak megfelelően, a kibocsátott számlán mind a Fuvarozó, mind pedig a Megbízó adószámát (Daniel Trans Kft: 24978905-2-15, EU-s adószám: HU24978905)
• valamint az áthárított adót HUF-ban kifejezve abban az esetben is fel kell tüntetni, ha az egyéb adatok külföldi pénznemben kifejezettek
• Számlázási- és székhely cím: Daniel Trans Kft. HU-4336 Őr, Rákóczi út 54.
• Postázási cím: Daniel Trans Kft. HU-4481 Nyíregyháza, Szabó Lőrinc utca 31.
• Daniel Trans Kft. fuvarmegbízás pozíció száma
• Gépjármű rendszáma
• Fel- és lerakodás dátuma (A kiállítandó számla teljesítési dátumaként a lerakási dátumot kell feltüntetni)
• Fuvarfeladat viszonylata (pontos fel- és lerakó város megnevezése irányítószámmal)
• Fuvarozó részéről pénzügyi kapcsolattartó (név, telefon, e-mail)
• Közvetített szolgáltatás tényét igazoló okmány
23.8. Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a Megbízó kizárólag eredeti dokumentumokat fogad el.
23.9. Amennyiben a számla formailag nem felel meg az előbbiekben meghatározott előírásoknak, a Daniel Trans Kft. a formailag rosszul kiállított számlát hibásnak tekinti és könyveletlenül, teljesítés nélkül visszaküldi, mely visszaküldés nem minősül szerződésszegésnek, valamint 20 EUR ügyintézési költséget számít fel, amely a számla ellenértékéből kiegyenlítéskor levonásra kerül.
23.10. Amennyiben a számla a megadott postázási cím ellenére a számlázási- és székhely címre érkezik az előbbiekben meghatározott előírásoknak megfelelően, a Daniel Trans Kft. 20 EUR ügyintézési költséget számít fel, amely a számla ellenértékéből kiegyenlítéskor levonásra kerül.
23.11. Hibátlanul benyújtott számla esetén a számlát érkeztetve e-mailben, a számlán megjelölt pénzügyi kapcsolattartó e-mail címére visszaigazoljuk, a fizetési határidő feltüntetésével.
23.12. A fizetési határidő a hibátlanul benyújtott számla kézhezvételétől számított 60 naptári nap, banki átutalással, ettől eltérő megállapodás közös megegyezéssel lehetséges. A fizetés teljesítési napja, a számla ellenértéke utalásának napja.
23.13. Amennyiben a Fuvarozónak a Daniel Trans Kft. felé bármely jogviszonyból eredő lejárt tartozása áll fenn a Daniel Trans Kft. jogosult fizetési kötelezettségébe a tartozását beszámítani, a Fuvarozó egyidejű tájékoztatása mellett.
24.1. A Fuvarozó a kárbejelentésre, a kárkörülmények tisztázására vonatkozó kérésre a lehető leghamarabb, de legkésőbb 15 napon belül válaszol, és a már kiállított okmányokat a válaszhoz csatolja. A kárlevelezés során késedelem nélkül kell eljárni.
24.2. A felek a vitás kérdéseiket törekszenek békés úton rendezni. Amennyiben a vita békésen nem rendezhető a CMR Egyezmény szerint illetékes bírósághoz fordulhatnak a Felek. A Fuvarozó tudomásul veszi, hogy a megbízó székhelye szerinti ország hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bírósága előtt is érvényesíthető vele szemben igény.
24.3. A felek közötti szerződéses jogviszonyra a CMR Egyezmény, a Magyar Általános Szállítmányozási Feltételek és a Ptk. rendelkezései az irányadóak.
25.1. Zálogjog és visszatartási jog kizárva.
26.1. A Megbízó, mint Adatfeldolgozó az adatkezelésre és adatfeldolgozásra vonatkozó jogszabályoknak, különösen az Európai Parlament és a Tanács 2016. április 27. napján elfogadott 2016/679. számú rendeletében (GDPR) való megfelelés érdekében a Fuvarozó által rendelkezésére bocsátott személyes adatokat a közöttük fennálló jogviszony alapján kizárólag olyan céllal és mértékben kezeli, dolgozza fel, amilyen céllal és mértékben az a fuvarfeladat teljesítéséhez szükséges.
26.2. A Társaság tevékenysége ellátása során főként jogi személyekkel szerződik, azonban fenn áll a lehetősége annak, hogy magánszemélyekkel és egyéni vállalkozókkal is szerződjön. Mindemellett a jogi személyekkel kötött szerződésekben a szerződéses kapcsolattartóként megjelölt adatok is rögzítésre kerülnek.
26.3. A fuvarozással kapcsolatban azonban a megbízó kérésére, mint adatfeldolgozó, illetve a Társaság jogos érdekeire tekintettel, a csalások megelőzése végett, mint önálló adatkezelő további adatokat kérhet be a Társaság, így különösen a fuvarozást végző személy nevét, telefonszámát, sok esetben a személyi igazolvány, vagy az útlevél számát, esetlegesen forgalmi engedély másolatát.
26.4. A Társaság az általa megbízott fuvarosok adatait, így különösen nevüket és telefonszámukat bizonyos esetekben átadja a terméket megrendelőnek. Mivel a Társaság harmadik államba is szervez fuvarokat a Társaság így harmadik állam felé is továbbítja az érintett adatait. Ez lehetséges a megrendelő kérésére, mely esetben a Társaság csupán adatfeldolgozóként, utasításra továbbítja a személyes adatokat, vagy abban az esetben is, amennyiben a fuvarozóktól a Társaság jogos érdeke alapján került felvételre az érintett adata. Ez utóbbi esetben a Társaság gondoskodik az érintettek tájékoztatásáról és a harmadik államba történő adattovábbításokra vonatkozó kifejezett hozzájárulás beszerzéséről.
26.5. Az adatkezelés alapja, hogy a szállítmányozás során számos esetben fordulhat elő a fuvarok során késés, fennakadás, ami miatt szükséges lehet a sofőrök nevének és telefonszámának megadása.
26.6. A Társaság gazdasági tevékenysége körében mind jogi személyekkel, mind természetes személyekkel üzleti kapcsolatban áll, melynek szükségszerű velejárója a számlázási tevékenység.
26.7. A Társaság által kötött szerződéseket – a kapcsolattartói adatokkal egyben – és a Társaság saját maga által kiállított és nyomtatott számlákat az RLB60 számlázó rendszerben kezeli, amihez a www.számlazz.hu program segítséget nyújt, ezért ehhez külsős céget nem alkalmaz. A Társaság elektronikus számlát nem állít ki.
26.8. Az adatkezelés célja: Az adatkezelés célja a Társaság ügyfeleivel történő szerződések előkészítése, megkötése, illetve azok teljesítése, a jogi személyekkel kötött szerződések kapcsolattartóinak nyilvántartása továbbá a számlák kiállítása és tárolása.
26.9. Kezelt adatok köre: A szerződő neve, székhelye, nyilvántartási száma, adószáma, bankszámlaszáma, telefonszáma, személyi igazolvány, vagy útlevél száma, esetlegesen forgalmi engedély másolata.
26.10. Az adatkezelés jogalapja: A szerződő fél GDPR 6. cikk (1) bekezdés b) pontjára alapján szerződés megkötése illetve teljesítése, amennyiben partner adat kerül továbbításra (megadásra) harmadik fél számára GDPR 6. cikk (1) bekezdés a) pontja szerinti érintteti hozzájárulás, vagy kiegészítő jelleggel a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdek. A kapcsolattartói adatok, illetve a szerződés teljesítéséhez nem szükséges adatok nyilvántartása a Társaságnak a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja szerinti jogos érdekén alapul. A GDPR 6. cikk (1) bekezdés c) pontja, illetve a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 167. §-a.
26.11. Az adattárolás határideje: A szerződés teljesítését követő 5 évig valamint a számviteli bizonylatokat a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése értelmében legalább 8 évig köteles a Társaság megőrizni. A Társaság 8+1 év elteltével automatikusan törli az érintett személyes adatait.
26.12. Az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei: A személyes adat szolgáltatása szerződés teljesítéséhez szükséges, amennyiben az érintett az adatokat nem bocsátja a Társaság rendelkezésére, úgy a Társaságnak nem áll módjában a szerződés teljesítése.
26.13. A Társaság adatokat továbbít a Nemzeti Adó és Vámhivatal részére az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvényben foglaltak alapján.
A Társaság adatkezelésével kapcsolatos naprakész tájékoztatását a http://danieltranskft.hu/hu/16/gdpr weboldalon tekintheti meg illetve adatainak kezelésével kapcsolatos kérdéseivel a weboldalunkon feltüntetett adatvédelemért felelős munkavállalóhoz fordulhat.
27.1. Az egyes tárgykörök címei csak a könnyebb tájékozódást szolgálják, egyébként a rendelkezések egységesen értelmezendők.
27.2. A Megbízó és a Fuvarozó nevében eljáró természetes személyek kijelentik, hogy a tárgybeli ügyben cégük nevében, annak megbízásával és meghatalmazásával járnak el.
A Daniel Trans Kft. weboldala, illetve annak tartalma, vagy bármely részlete szerzői jogvédelem alá esik. A Daniel Trans Kft. előzetes írásbeli engedélye nélkül tilos a weboldal tartalmának egészét vagy részeit bármilyen formában módosítani, átdolgozni vagy reprodukálni. A honlapon megjelenő logók, márkanevek, színes ábrák és szóösszetételek a Daniel Trans Kft. kizárólagos tulajdonát képezik.
A Daniel Trans Kft. kijelenti, hogy a weboldalon megjelenő hivatalos magyar nyelvű dokumentumok fordításaként feltöltött idegen nyelvű dokumentumok csak tájékoztatásul szolgálnak. Az idegen nyelvű dokumentumok tartalma a Daniel Trans Kft. szándéka szerint mindenben megegyezik a hivatalos magyar nyelvű változattal, az esetleges ellentmondások, vagy értelmezési viták esetén azonban a magyar nyelvű változat tekintendő irányadónak.